Få mer trafik, leads och sälj
Få fler kunder via din hemsida med SEO i Göteborg – om och om igen! Fyll i formuläret så berättar vi hur.
*Vi delar aldrig dina uppgifter
Inter Alarm kan varmt rekommendera Fix IT Webbyrå i Göteborg
Jonas Falk, Inter Alarm Tele AB
Google
Vi är väldigt nöjda med samarbetet tillsammans med Fix IT! Proffsiga, tillgängliga och kunniga.
Brukspecialisten Sverige AB
Google
Oerhört trevligt gäng som är duktiga på det dom gör! Väldigt hjälpsamma och schyssta priser. Rekommenderar verkligen!
Emil Lindström, Promo Computers
Google
Det känns tryggt att ha denna byrå som leverantör.
Denise Ödgren, Landvetter Ekonomi AB
Google
Aldrig förr har det pratats så mycket om SEO, att synas på Google, att garanteras att rankas osv. Kanske vet du inte om dina resultat är bra, vad du får för pengarna, vad som är rimligt att förvänta sig, vad som är en vettig kostnad.
SEO är en extremt rörig bransch med väldigt stora skillnader i strategi, kostnad, arbetsinsats och resultat. Vår förhoppning är att ge lite klarhet kring vad du kan förvänta dig och hur vi jobbar här på Fix IT.
Innan du går vidare bör du fråga dig: kommer jag att gynnas av ökad synlighet på Google?
Att börja med att driva trafik till sin sida är ofta lite som att ösa på med vatten i en läckande hink. Det spelar ingen roll hur många besökare du har om de förblir just besökare, istället för kunder, klienter eller partners.
Innan du funderar på SEO bör du vara säker på att din hemsida är optimerad för att guida dina besökare till att utföra den handling du vill (ringa dig, fylla i ett formulär, köpa en produkt, boka ett möte osv).
Din sida bör först
Om du har Googlat på ”SEO Göteborg” vet du antagligen redan vad det handlar om – att öka din hemsidas chanser att dyka upp i sökfältet när potentiella kunder söker efter produkter eller tjänster som du erbjuder.
Det finns otaliga metoder för att åstadkomma detta. Antagligen spelar det mindre roll för dig exakt hur det går till, så länge du går plus på din investering. Med det sagt så kan vi kan hjälpa dig att avgöra var din hink läcker, och var du har högst avkastning på dina insatser.
Om du tagit dig såhär långt undrar du säkert över upplägg och priser. Då ska vi reda ut det.
Först och främst. Det finns en del du kan göra själv, gratis. Tillbaka till våra priser:
I början arbetade vi med en så kallade månadsvis retainer baserat på uppskattad mängd timmar ditt projekt förväntas kräva. Det har dock svårt att på förhand veta hur mycket tid som kommer krävas, och det är svårt för dig att veta att timmarna vi kommit överens om verkligen blir gjorda. Därför har vi övergett den modellen och arbetar nu endast prestationsbaserat. Du betalar månadsvis för de sökord du vill ha, förutsatt att vi lyckats ta din hemsida till rank 1-10 på Google. Lite lurig mening men kanske att exemplet nedan ger klarhet.
Låt säga att alla era sökfraser är förhållandevis lätta att jobba med och därför kostar 100 kr / månad. Om ni önskar sökmotoroptimering för 10 sökfraser så kommer månadskostnaden maximalt att vara 1000 kr (10 * 100 = 1000 kr/månad) om alla 10 sökfraser placeras på sökresultat 1-10 hos Google under föregående månad.
Vad skiljer oss från övriga byråer och hur ser vår SEO-process ut? Jag kan ju berätta vad vi tycker.
Det som urskiljer oss, misstänker jag (Gustav), är sömnen – vill kunna sova gott om natten. Låt mig förklara: I början såg vi oss som en gammal hederlig webbyrå (därav namnet Fix IT Webbyrå), och det gör vi väl i någon mån fortfarande. Vi byggde snygga och personliga hemsidor helt enkelt. Det där med SEO, CRO, PPC, osv lät som lite buzzwords och fin-i-kanten-termer för något som borde finnas på en vanlig hemsida (finns alldeles för mycket av den varan i vår bransh).
Oavsett om du har nystartat företag eller är gammal i gemet är vi nyfikna på hur vi kan hjälpa dig förbättra din närvaro på webben. Du har tagit del av vårt upplägg och förhoppningsvis förstått hur vi tänker. Behöver du hjälp med övriga delar av din marknadsföring så erbjuder vi snygga, användarvänliga hemsidor, fotografering för webben tillsammans med digitala marknadsstrategier som innefattar sociala medier hantering, annonsering på Google och sökmotoroptimering – helt enkelt en fullservice digitalbyrå. Spana in några av våra referenser om du är nyfiken vet jag.
Om du har varit i kontakt med en SEO Byrå har du säkert märkt att priset för SEO varierar otroligt mycket. Detta beror på:
För de flesta företag är SEO är en av de mest lönsamma investeringar som kan göras. Det är också en väldigt långsiktig investering, både med avseende på hur lång tid det tar att uppnå resultaten, och hur länge resultaten fortgår. Seriöst SEO-arbete tar ofta månader innan resultat börjar åstadkommas. Enligt min erfarenhet är de enda snabba lösningar sådant som har med sk Teknisk SEO att göra. Exempel på sådant är:
Den typen av lösningar borde ofta gå att lösa för en engångskostnad eftersom att lösningen kvarstår när den väl är på plats. Länkbyggande och innehållskapande, å andra sidan, tar längre tid och är en fortlöpande process.
Eftersom alla företag har olika förutsättningar och olika nivå av konkurrens går det aldrig att ge en exakt tid för att nå sina resultat. Det beror också på hur ”trovärdig” Google tycker att din hemsida är i nuläget. Det finns ingen exakt formel för detta värde men det finns ett antal standard mått som ofta går under namnet Domain Authority (eller liknande).
Kort sagt kommer en hemsida som många andra populära hemsidor länkar till ge ett stort förtroende hos Google, vilket innebär en högre Domain Authority. Exakt samma innehåll som skrivs på en sida med hög Authority kommer ha bättre chanser för att ranka en samma innehåll publicerat på en hemsida med lägre Authority.
Med detta sagt, i de flesta fall tar det ca 6 månader innan de avsedda resultaten börjar närma sig.
Kort sagt ett möte med oss. Där brukar vi tillsammans gå igenom vilka mål ni har, vilka resultat ni kan förvänta er, tidsplan och pris. Efter att vi fått rätt uppgifter från er (ads-konton, webbhotell, domän, sociala kanaler osv. beroende på vilken tjänst det handlar om) tar vi fram ett förslag som vi anser passar er.
De vanligaste sätten är:
Domain Rating (även kallat, Domain Authority, Domain ranking, eller website authority) är ett mått som är framtaget för att mäta hur sannolikt det är för en domän (hemsida) att ranka i sökresultatsidor. I praktiken, hur sannolikt det är att synas på Google. Detta mått går på en skala från 0-100, där 0 är punkten som alla helt nya hemsidor startar på.
Det finns flera verktyg för att kolla upp sin Domain Rating. De vanligaste är Ahref som jag själver använder flitigt, och Moz’s verktyg. Med hjälp av dessa kan du enkelt kolla upp din egen uppskattade poäng och jämföra den med dina konkurrenters för att se hur du ligger till.
Kort sagt, JA. Mobilanpassning är extremt viktigt för SEO.
Google har sedan 2016 arbetat med sk Mobile First Indexing, vilket lite förenklat innebär att mobilversionen av din hemsida är den som Google lägger störst vikt vid. Sedan 2018 kommer hälften av alla sökresultat på Google som resultatet av mobile-first indexing.
Absolut. Chansen att synas på Google har egentligen ingenting med företagets storlek att göra. Den avgörs av kvaliteten på innehållet som du publicerar.
Som namnet antyder så handlar ON-page handlar om sökmotoroptimering av innehållet på din hemsida. Det rör sig om:
Google föredrar om allt innehåll på sidan är strukturerat enligt deras direktiv, samt att du visar exempel på vad som ofta förkortas EEAT:
Fyll i namn och telefonnumer så ser vi om vi matchar.
*Vi delar inte dina uppgifter.
Johannefredsgatan 4
431 53 Mölndal
Kreativa och prisvärda lösningar inom webbutveckling, foto och Facebook Ads
Fix IT Webbyrå i Göteborg AB | Org: 559361-8134
Johannefredsgatan 4, 431 53 Mölndal