Låt folk som aktivt letar efter dina tjänster hitta dig – till fast pris. Visst låter det bra? Men faktum är att det inte passar alla. Scrolla vidare för att se om det passar dig.
Google Ads har en snitt-avkastning på 100 %. Det betyder att för varje krona som läggs får man i regel tillbaka två, bra va? Nej!
Om du tycker att det låter som en bra deal så vill jag be dig att tänka om. Faktum är att 100 % avkastning är alldeles för lågt för de flesta företagen. Om du fakturerar en google ads-generead kund 100 000 kr, har du som snitt-annonsör spenderat 50 000 kr på dina annonser. Det betyder att du måste ha en vinstmarginal på 100 % för att inte gå back på denna kund.
Om du har kostnader förknippade med din tjänst (material, licenser, resekostnader, planering, projektering, offerering, osv.) som gör att du inte får behålla de 100 000 kr du fakturerat din kund, så går du back på detta uppdraget.
Jag är fullständigt övertygad om att du själv kan gör ett konto på Google Ads, och skapa en annonskampanj som genererar kunder, men om du inte är (betydligt) bättre än genomsnittsannonsören, eller har otroligt bra marginal på dina tjänster så bör du överväga att anlita någon som kan skapa en bättre avkastning på din investering.
Sammanfattningsvis: När bör jag göra det själv?
Några viktiga faktorer som påverkar om Google Ads kommer gynna dig är:
Din totalkostnad består av två delar:
eller om de ska skapas från grunden åt dig, tar vi också en engångskostnad vid uppstarten.
Fyll i namn och telefonnummer så hjälper jag dig vidare.
Johannefredsgatan 4
431 53 Mölndal
Kreativa och prisvärda lösningar inom webbutveckling, foto och Facebook Ads
Fix IT Webbyrå i Göteborg AB | Org: 559361-8134
Johannefredsgatan 4, 431 53 Mölndal